27 maaliskuun, 2020

Tiedote Työterveys Lappican asiakkaille – Työterveys Lappica varmistaa palvelun saatavuutta poikkeustilanteessa

Työterveys Lappica käynnistää osaa henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut varmistaakseen asiakkailleen palvelun saatavuuden sekä joustavan tuen työpaikoille ja terveydenhuollolle tässä poikkeustilanteessa. Neuvottelutilanteella ei ole vaikutusta asiakkaille tarjottaviin palveluihin, vastaanotot ovat avoinna normaalisti.

Lappica Oy antoi perjantaina 27.3.2020 tiedotteen YT-menettelyn aloittamisesta johtuen koronaepidemian aiheuttamista epävarmuustekijöistä ja palvelukysynnän muutoksista. Tänä aikana poikkeuslait ja suositukset eivät voi olla aiheuttamatta muutoksia toiminnassa, joiden ennustaminen on haasteellista.

Koronaepidemian vuoksi sairausvastaanottotoiminta lisääntyy ja vastaavasti ennaltaehkäisevä työterveyshuolto vähenee tai keskeytyy viranomaissuositusten ja kysynnän muutoksen vuoksi. Lappica pyrkii varmistamaan toimintansa poikkeustilanteessa. Poikkeustilanteessa pyritään järjestämään henkilöstölle normaalista poikkeavaa työtä palvelujen turvaamiseksi.

Lappica Oy:n puolesta pahoittelen yhteistoimintaneuvottelujen henkilökunnalle aiheuttamaa epävarmuutta tänä poikkeuksellisena aikana. Pyrimme yhteistoimintamenettelyn keinoin vastaamaan osaltamme tämän hetkiseen toimialaan kohdistuvaan muutokseen ja huolehtimaan samalla Työterveys Lappican tulevaisuudesta ja asiakkaistamme.

Rovaniemi 27.3.2020

Anne Kunnari