Asiointi

Lappica on lappilaisten oma työterveys. Saat palveluitamme kaikkialle Lapin lääniin ja helposti lähimmälle terveysasemallesi. On tärkeää, että työterveyden tuki ja palvelut löytyvät tarvittaessa mahdollisimman läheltä. Katso lähin työterveysasema, jossa tarjoamme työterveyspalvelua.

Voit valita sähköisen asioinnin, puhelinpalvelun, Työterveys-chatin tai internet-ajanvarauksen. Vastaanotot voidaan toteuttaa perinteisinä vastaanottoina tai etävastaanottoina.

Palvelumme ovat tarkoitettu Lappican asiakasyritysten työntekijöille, jotka voivat asioida Lappicassa työnantajansa työterveyssopimuksen mukaisesti.

Työterveys Lappican palveluissa on 14.2.2019 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Lappica 24/7. Sen avulla asiakkaat voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Sairaus tai muu oire
  • Työtapaturma
  • Terveystarkastus
  • Työkyky ja sen tukeminen
  • Soittopyyntö

 

Siirry sähköiseen asiointiin tästä ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

  1. Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  Sairaus tai muu oire -sähköinen hoidon tarpeen arvio, terveystarkastus tai työtapaturma

  1. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

  1. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, aika hoitajalle tai lääkärille hoidon tarpeen arvion perusteella.

 

Siirry sähköiseen asiointiin tästä

Ajanvarauksemme toimii puhelinpalvelun kautta numerossa 020 692 190.

Puhelinpalvelumme on avoinna ma-to 7.30-16.30 ja pe 7.30-14.30. Käytössämme on takaisinsoittojärjestelmä, joten sinun ei tarvitse soittaa meille kuin kerran – me soitamme sinulle takaisin.

Puhelinpalvelun kautta voi varata terveystarkastusaikoja, toimenpideaikoja, lääkärin puhelinaikoja tai muita pidempää vastaanottoaikaa vaativia käyntejä.

Puhelinpalvelussa tehdään myös hoidon tarpeen arviointeja akuuteissa sairaustapauksissa. Ohjaamme sinut hoidon tarpeen arvioinnin mukaisesti  työterveyshoitajalle, työfysioterapeutille tai lääkärille.

Internet-ajanvaraus on tarkoitettu kiireellisten sairausvastaanottoaikojen varaamiseksi. Voit varata myös puhelinajan (10 min) omalle työterveyshoitajalle ja työfysioterapeutille. Puhelinaikaa varatessasi merkitse syykenttään myös puhelinnumero, johon toivot soitettavan.

Internet-ajanvarauksen kautta ei voi varata terveystarkastusaikoja, toimenpideaikoja, lääkärin puhelinaikoja tai muita pidempää vastaanottoaikaa vaativia käyntejä. Tällöin on käytettävä puhelinajanvarausta.

Internet-ajanvarausta voivat käyttää Lappican asiakkaat, joilla työterveyshuoltosopimukseen kuuluu sairaudenhoito (tarkista työnantajaltasi työterveyssopimuksen laajuus).

Huomaathan, että sopimukseen kuulumattoman ja/tai perumattoman käynnin laskutamme ajan varaajalta. Tarpeeton aika on peruttava edellisen työpäivän aikana.

Varatun ajan voit perua puhelimitse numerossa 020 692 190.

Internetin kautta voit varata seuraavanlaisia sairausvastaanottoaikoja:

Lääkärille:
– Pitkittyneet, pahenevat tuki- ja liikuntaelinvaivat
– Hengenahdistus
– Ylähengitystieoireet, jatkuneet yli 2 viikkoa
– Huimaus
– Vatsaoireet, jotka eivät ole rauhoittuneet itsehoitotoimenpiteillä
– Toimintakykyä haittaava psyykkinen oireilu

Työterveyshoitajalle:
– Poskiontelotulehduksen oireet
– Virtsatietulehduksen oireet
– Nielutulehduksen oireet
– Pitkittynyt flunssa
– Silmätulehduksen oireet
– Korvatulehduksen oireet

Työfysioterapeutille:
– Äkillinen tuki- ja liikuntaelinvaiva, kuten niskakipu, selkäkipu, olkapääkipu

Kirjaudu sisään omalla henkilötunnuksellasi. Ilmoita käyntisi syy lyhyesti.

Siirry internet-ajanvaraukseen tästä

Voit asioida kanssamme työterveysasioissa chatin välityksellä arkisin kello 7.30 – 8.30. Palveluun vastaamassa on aina työterveyshoitaja.

Chat -palvelu ja kaikki keskustelut ovat salattuja ja näin palvelu on turvallinen vaihtoehto esimerkiksi ajanvarauspuhelulle.

Chat -ikkuna löytyy lappica.fi -sivuston oikeasta reunasta, klikkaa sinistä Chat -palkkia ja aloita keskustelu. Palveluun vastaavat työterveyshoitajat vastaavat myös puhelinsoittoihin, joten toisinaan voi esiintyä pientä viivettä vastaamisessa.

Lappicassa voit asioida myös etävastaanotolla.

Etävastaanotto on palvelu, jossa asiakkaat voivat keskustella terveydenhuollon ammattilaisten kanssa video- ja/tai chat-yhteyden välityksellä ilman siirtymistä vastaanotolle toimipisteeseemme.

Tarkista etävastaanoton käyttömahdollisuus työnantajasi työterveyssopimuksesta.

Etävastaanottoaika varataan hoidon tarpeen arvioinnin yhteydessä puhelinpalvelun kautta, p. 020 692 190.

Työterveys Lappican Rovaniemen tiloissa toimii NordLab -laboratorion näytteenottopiste.

Palvelu on tarkoitettu Työterveys Lappican asiakkaiden käyttöön ja toimii ajanvarauksella.

Siirry varamaan aika näytteenottoon tästä