Asiointi

Lappica on lappilaisten oma työterveys. Saat palveluitamme kaikkialle Lapin lääniin ja helposti lähimmälle terveysasemallesi. On tärkeää, että työterveyden tuki ja palvelut löytyvät tarvittaessa mahdollisimman läheltä. Katso lähin työterveysasema, jossa tarjoamme työterveyspalvelua.

Voit valita sähköisen asioinnin, puhelinpalvelun, Työterveys-chatin tai internet-ajanvarauksen. Vastaanotot voidaan toteuttaa perinteisinä vastaanottoina tai etävastaanottoina.

Palvelumme ovat tarkoitettu Lappican asiakasyritysten työntekijöille, jotka voivat asioida Lappicassa työnantajansa työterveyssopimuksen mukaisesti.

 

***** Epäily koronavirusinfektiosta, toimi seuraavasti:******

Työterveys Lappica noudattaa Lapin Keskussairaalan Infektioiden torjuntayksikön ja THL:n ohjeita hoitoon hakeutumisessa.

 

Työterveyssopimuksen laajuuden mukaisesti varaat soittoajan alla olevia asiointikanavia käyttäen.

  • eLAPPICA CHAT, sovelluksessa työntekijä voi olla yhteydessä työterveyteen echat-toiminnon kautta ja vastaanotto voidaan kääntää suoraan etävastaanotoksi, mikäli se sisältyy työterveyshuoltosopimukseen
  • SÄHKÖINEN ASIOINTI – LAPPICA 24/7
  • PUHELINPALVELU puh 020 692 190
  • SAIRAUSVASTAANOTON INTERNET-AJANVARAUS, varaa puhelinaika työterveyshoitajalle
  • ETÄVASTAANOTTO, voit varata ajan etävastaanotolle, jos työnantajasi on sisällyttänyt tämän työterveyssopimukseenne.

Työterveyshoitaja selvittää tilannetta yhteydenoton aikana ja antaa jatko-ohjeet sekä tarvittaessa ohjelmoi laboratorionäytteenotot esim. koronavirusinfektion (COVID-19) diagnosoimiseksi.

 

Mikäli työnantajasi työterveyshuollon sopimukseen ei kuulu sairaanhoito, soita tällöin ensisijaisesti oman alueesi julkiseen terveydenhuoltoon (esim. omaan terveyskeskukseesi). Pysy kotona odottaen toimintaohjeita, mikäli terveydentilasi sen sallii, jotta et itse levitä mahdollista tautia.

 

Koronavirusepäilyn kriteerit:

  • henkilöllä on akuutin hengitystieinfektion oireita, kuten kuume ja/tai yskä ja/tai hengenahdistus ja/tai keuhkokuumeeseen viittaava löydös keuhkokuvassa
  • henkilö on joko oleskellut koronaviruksen esiintymisalueilla (kts. THL-linkit alla) 14 vuorokauden sisällä ennen oireiden alkua tai ollut lähikontaktissa laboratoriovarmistetun uuden koronaviruksen aiheuttaman tapauksen kanssa 14 vuorokauden sisällä ennen oireiden alkua.

Lisätietoa: https://www.lappica.fi/tiedote-tyoterveys-lappican-asiakkaille-kasienpesu-ja-oikeanlainen-yskiminen-paras-tapa-suojautua-koronalta-ja-muilta-viruksilta/

 

Käytä sähköistä asiointia
– sähköinen asiointipalvelu Lappica 24/7 tunnistaa nyt koronaviruksen oireet
Kehotamme kaikkia asiakkaitamme käyttämään sähköistä asiointipalveluamme Lappica 24/7, joka on päivitetty tunnistamaan koronavirustartunnan oireet.

Infoboksi potilaan lomakkeella
Potilaan lomakkeelta löytyy infoboksi, joka ohjeistaa potilaita lukemaan THL:n ohjeet ja pysymään kotona, mikäli esiintyy koronavirukseen viittavia oireita.

Klinik.fi artikkeli
Klinik.fihin on lisätty artikkeli, josta potilaat voivat lukea tietoa ja ohjeita liittyen koronavirukseen.

Siirry sähköiseen asiointiin tästä.

— UUTTA LAPPICASSA —

Voit asioida kanssamme työterveysasioissa eLAPPICA CHATIN välityksellä ma-to klo 7.30–16 ja pe klo 7.30-14.30. Palveluun vastaamassa on aina työterveyshoitaja.

Chat -palvelu ja kaikki keskustelut ovat salattuja ja näin palvelu on turvallinen vaihtoehto asiointiin kanssamme.

eLAPPICA CHAT -palvelun kautta olet suoraan hoidon tarpeen arviossa ja tarvittaessa tekstichatista voidaan siirtyä suoraan joko työterveyshoitajan tai yleislääkärin etävastaanottoon, eli reaaliaikaiseen kuvayhteyteen. Sinun ei siis välttämättä tarvitse saapua fyysisesti vastaanotolle ja asiasi voidaan hoitaa saman tien.

Chat -ikkuna löytyy www.lappica.fi -sivuston oikeasta alareunasta, klikkaa vihreää eLAPPICA CHAT -painiketta ja aloita asiointi.

Voit käytä palvelua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Mahdollista etävastaanottoa varten tarvitset kameran, kuulokkeet sekä mikrofonin.

Tietokoneella palvelun käyttöön suosittelemme Google Chrome tai Firefox -selaimia.

Mobiililaitteella (älypuhelin tai tabletti) asioidessasi mahdollista etävastaanottoa varten videoyhteys vaatii VideoVisit Live Meet -sovelluksen. Palvelu ohjaa tarvittaessa vaadittavan sovelluksen asennuksen.

Halutessasi voit asentaa tarvittavan sovelluksen laitteeseesi jo valmiiksi:
Apple iPhone tai iPad -sovelluksen voit ladata tästä
Android -sovelluksen voit ladata tästä

ENNEN ETÄVASTAANOTOLLE SAAPUMISTA, TESTAA LAITTEESI TÄSTÄ

 

Käytössämme on  sähköinen asiointipalvelu Lappica 24/7, jonka avulla voit hoitaa yleisimmät työterveyspalveluasiasi verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Sairaus tai muu oire
  • Työtapaturma
  • Terveystarkastus
  • Työkyky ja sen tukeminen
  • Soittopyyntö

 

Siirry sähköiseen asiointiin tästä ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

  1. Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  Sairaus tai muu oire -sähköinen hoidon tarpeen arvio, terveystarkastus tai työtapaturma

  1. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

  1. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, aika hoitajalle tai lääkärille hoidon tarpeen arvion perusteella.

 

Siirry sähköiseen asiointiin tästä

Ajanvarauksemme toimii puhelinpalvelun kautta numerossa 020 692 190.

Puhelinpalvelumme on avoinna ma-to 7.30-16.30 ja pe 7.30-14.30. Käytössämme on takaisinsoittojärjestelmä, joten sinun ei tarvitse soittaa meille kuin kerran – me soitamme sinulle takaisin.

Puhelinpalvelun kautta voi varata terveystarkastusaikoja, toimenpideaikoja, lääkärin puhelinaikoja tai muita pidempää vastaanottoaikaa vaativia käyntejä.

Puhelinpalvelussa tehdään myös hoidon tarpeen arviointeja akuuteissa sairaustapauksissa. Ohjaamme sinut hoidon tarpeen arvioinnin mukaisesti  työterveyshoitajalle, työfysioterapeutille tai lääkärille.

Internet-ajanvaraus on tarkoitettu kiireellisten sairausvastaanottoaikojen varaamiseksi. Voit varata myös puhelinajan (10 min) omalle työterveyshoitajalle ja työfysioterapeutille. Puhelinaikaa varatessasi merkitse syykenttään myös puhelinnumero, johon toivot soitettavan.

Internet-ajanvarauksen kautta ei voi varata terveystarkastusaikoja, toimenpideaikoja, lääkärin puhelinaikoja tai muita pidempää vastaanottoaikaa vaativia käyntejä. Tällöin on käytettävä puhelinajanvarausta.

Internet-ajanvarausta voivat käyttää Lappican asiakkaat, joilla työterveyshuoltosopimukseen kuuluu sairaudenhoito (tarkista työnantajaltasi työterveyssopimuksen laajuus).

Huomaathan, että sopimukseen kuulumattoman ja/tai perumattoman käynnin laskutamme ajan varaajalta. Tarpeeton aika on peruttava edellisen työpäivän aikana.

Varatun ajan voit perua puhelimitse numerossa 020 692 190.

Internetin kautta voit varata seuraavanlaisia sairausvastaanottoaikoja:

Lääkärille:
– Pitkittyneet, pahenevat tuki- ja liikuntaelinvaivat
– Hengenahdistus
– Ylähengitystieoireet, jatkuneet yli 2 viikkoa
– Huimaus
– Vatsaoireet, jotka eivät ole rauhoittuneet itsehoitotoimenpiteillä
– Toimintakykyä haittaava psyykkinen oireilu

Työterveyshoitajalle:
– Poskiontelotulehduksen oireet
– Virtsatietulehduksen oireet
– Nielutulehduksen oireet
– Pitkittynyt flunssa
– Silmätulehduksen oireet
– Korvatulehduksen oireet

Työfysioterapeutille:
– Äkillinen tuki- ja liikuntaelinvaiva, kuten niskakipu, selkäkipu, olkapääkipu

Kirjaudu sisään omalla henkilötunnuksellasi. Ilmoita käyntisi syy lyhyesti.

Siirry internet-ajanvaraukseen tästä

Lappicassa voit asioida myös etävastaanotolla.

Etävastaanotto on palvelu, jossa asiakkaat voivat keskustella terveydenhuollon ammattilaisten kanssa video- ja/tai chat-yhteyden välityksellä ilman siirtymistä vastaanotolle toimipisteeseemme.

Tarkista etävastaanoton käyttömahdollisuus työnantajasi työterveyssopimuksesta.

Etävastaanottoaika varataan hoidon tarpeen arvioinnin yhteydessä ja saat varauksesta tietoa sähköpostiisi.

Voit saapua etävastaanotolle tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Mahdollista etävastaanottoa varten tarvitset kameran, kuulokkeet sekä mikrofonin.

Tietokoneella palvelun käyttöön suosittelemme Google Chrome tai Firefox -selaimia.

Mobiililaitteella (älypuhelin tai tabletti) asioidessasi mahdollista etävastaanottoa varten videoyhteys vaatii VideoVisit Live Meet -sovelluksen. Palvelu ohjaa tarvittaessa vaadittavan sovelluksen asennuksen.

Halutessasi voit asentaa tarvittavan sovelluksen laitteeseesi jo valmiiksi:
Apple iPhone tai iPad -sovelluksen voit ladata tästä
Android -sovelluksen voit ladata tästä

ENNEN ETÄVASTAANOTOLLE SAAPUMISTA, TESTAA LAITTEESI TÄSTÄ